tisdag 15 september 2009

Musik


Jag spelar i ett band.
Herman, trummis i WOA. Det är jag.
Vi är väl hyfsat framgångsrika, faktiskt.
Vi släppte en skiva i februari 2008, som heter Artwork.
Bandet består av mig på trummor, Robban på gitarr, och Lars på sång.
Tillsammans spelar vi även keyboard och syntar och sånt.
Lars producerar och spelar in det mesta, även om jag och Robban oxå gör sånt.
Lars är hyfsat känd, folk känner framför allt igen honom från Singing Bee, då han sjöng i husbandet de två första säsongerna. Långt, lockigt hår, och ser allmänt trevlig ut.
Sjunger magiskt bra.
Det som är otroligt roligt med vårt band är hur länge vi hållit på, ibland kanske det mest är frustrerande, dock. Robban och jag träffades på gymnasiet, och insåg rätt fort att vår musiksmak klickade väldigt bra. Vi bildade ett band! Ta-daa!
Vi hade såklart grymma problem att hitta sångare, eftersom INGEN i den åldern sjunger så bra.
Lars, han var med lite som keyboardist, vilket är det han är bra på från början.
Lars och jag lärde känna varandra i 6:an, då vi började spela ihop i Nacka Musikskola.
Så småningom, typ iaf ett par år senare testade vi på om Lars kunde sjunga, och dra på trissor, det kunde han verkligen!
Sen hände....... Ingenting. Eller, jo, lite, såklart....
För att göra en lång historia kort, så gjorde vi ÄNTLIGEN klart vår demo vintern 2006-2007, och Robban la upp den på Myspace, för att se om NÅN gillade den.
NÅN gillade den, nämligen Frontiers Records i Italien! DE vill skriva kontrakt med oss direkt, och göra en skiva! Jag har för mig att det tog två dagar innan de tog kontakt!
På samma skivbolag ligger många av våra gamla favvisartister, som Toto, Journey, Giant, osv.
Vi gjorde skivan, och har fått helt galet bra recensioner, och massor av goda vitsord, vilket är kanon. Robban som skrivit nästan hela skivan blev låtskrivar-stjärna i vår genre.
Han har redan lyckats få med ett antal låtar på artisters skivor!

Jag tror att vi sålt ungefär 7000 exemplar so far, vilket är skitbra.
För att hamna på svenska topplistan krävs att man säljer ungefär 300 skivor på en vecka.
Det har vi gjort, fast inte i Sverige...

Nu håller vi på med skiva nummer två! Förväntningarna är stora, inte minst från oss själva.
Coolt nog har vi tv fanclubbar i Rumänien av alla konstiga länder!

En sak som är säker dock, Enköpings Posten kommer inte skriva om oss, för vi är inte Sju dagar eller barn till Håkan Wall!

2 kommentarer:

Madde sa...

Tack snälla!! Jag har suttit och funderat flera gånger på vart man har sett Lars, har dock aldrig kommit mig för att fråga och nu har du löst det problemet för mig, så tack tack. Ännu ett av livets mysterier löst :)

/Madde

Ida sa...

HAAHAA, bra slutkläm ^^