söndag 13 september 2009

13 September 1995

Då hände det grejer, vill jag lova!

Jag var lite yngre (hrm), inte ens 20 bast. Jag, Anders, Andreas och Emanuel hade fått ett nytt gig för Lingman & Co, kompa talangjakt på Birka Princess! Kul! Två gånger i veckan i 3 veckor, plus en finalvända. Okej, höst, och spela på båt. GUNG!

Vi repade på terminalen, lite bisarrt. Vi gjorde precis det, repade, när jag ser två tjejer vinkades att de ville komma in. Det visade sig att de skulle vara med och tävla.
"I feel good" sjöng den ena tjejen som hette Elin, och hennes kompis Jossan kompade tvivelaktigt på gitarr.

Lång story, så vi hoppar till jakten, som de säger i USA!

14 år sen, och vi är ju gifta sedan drygt 7 år, och har en liten underbar busunge, som just nu försöker sparka bort min höft i vår säng. Fantastiskt, vem hade trott det för 14 år sen?
Bara att vi förlovade oss den här dagen, fast för tolv år sen, känns ju lite galet!
Fast bra galet, inte dåligt galet, om ni fattar...

Dessutom skulle Monica, Elins mamma, idag fyllt 60 år! Grattis till dig, och det är tokigt vad du är saknad. Maja pratar mycket om dig, jag tror du skulle gillat henne... :)

14 år senare, och så sjukt mycket fantastiskt kul, och en hel del inte fullt så kul, och en del förjävligt har hänt. Jag längtar bara efter de kommande åren med min familj!

Jag älskar er, Elin & Maja, mest av allt i hela världen!

//
Pappa Herman Kungen Kött

1 kommentar:

Ida sa...

: ) Grattis till er & grattis till mamma! ♥