söndag 3 maj 2009

Pannkaka

Lördag 2 Maj:

Efter lunch, då Maja ville ha KALL spaghetti med kyckling, så tänkte jag att hon skulle sova lite.
Gick väl sådär, det var mest jag som slumrade.
Då riger Elin och frågar om inte vi kan handla lite dricka åt henne. Suck och stön.
Såklart gör vi det. Maja som nyss var så sjukt pigg passade på att somna på väg till systemet!
Himla unge!
När vi stannade på parkering säger jag lite försiktigt: Maja...?
Hon vaknar och säger: Jag bara vilade lite...! Hihi!
Knasig!

Väl inne på starktsaftaffären ringer svåger Micke, Majas kusin Lukas vill leka!
Ok, det går väl bra säger jag.
Så, efter avlämning av kläder och dricka till Mamma Elin, så åker vi till Västerås för att leka!
Maja somnar på en gång i bilen.

Det är verkligen inte kul att köra bil med solen i ögonen.

Västerås: Lukas har fått/köpt en ny bil, modell skitstor, eldriven, med blåljus!
Skithäftig, hade lätt velat ha den om jag var i den åldern!
Han kör den bra, styr bra och så, men har en tendens att köra på sin syster!
Inte SÅ hyggligt... Dessutom backade han på Maja en gång och körde över hennes fot.
Well, man kanske inte kan förvänta sig trafikvett av en treåring?

Det var hur som helst trelvligt, och Maja blev trött! :)

Sen åkte vi hem och badade med bubblor! Kul kul!

Lagom till att Maja somnat ordentligt ringde Elin och var trött, så vi satte oss i bilen för att hämta i uppsala. Så hon kom hem ordentligt, tänkte jag.

--------------------------------------------------------------------

Idag då....

Vakna
Göra pannkakor
Städa lite
Handla lite på Maxi
Hämta Elins glöson på A3
Örjan och Jonna kom förbi för behandling
Sjunga in två låtar i studion
Kopiera alla filmer till en disk
hårddisk pajjar
deklarera
inse att bankID inte funkar
deklarera på riktigt
somna lite...
vakna och inse att klockan är jättemycket
göra middag
rensa hallonlandet
blöda lite på armen
så vart det kväll...

Puss å godnatt!