söndag 7 februari 2010

Frisk luft, och samkväm.

Ligger i sängen och tycker att Laptops är bra grejer, det gör det så mycket enklare att uppdatera bloggen liggandes ner.

Idag har vi haft familjeträff, typ. Förr om åren hade vi alltid minst en vintergrillning, oftast i bresse, nån gång på Robinson. Den grejer dog lite när vi flyttade ut på landet.
Dumt!
Så, i år gjorde vi slag i saken och gick tillbaka till rötterna! Vi var hemskt duktiga, och skottade halva tomten (ja, jag vet, det är sjukt) och ordnade en grym grillplats nere vi gamla pilen.
Lyckades hitta murikan, som låg väl dold i snön.

Nästan all kom, dessutom! Annie & Micke, med duracellkaninerna Lucas & Clara, Hanna & Daniel med Leoberg och mitt största fan (not!) Viggo, en halvglad Ida, och den förlorade brodern, Niclas!
Meningen var oxå att jag skulle få träffa Kattis för första gången, men var på nåt så töntigt som hästtävling.
Hehe...

Nåväl, Niclas räddade upp situationen genom att ha med sig en försvarlig mängd ved och Ida.
Och, ett väldigt gott humör, vilket vi varit bortskämda med senaste tiden!

Barnen lekte snällt (nåja) i snön, vi grillade korv och drack varm saft, Elin hade bakad en skitgod äppelkaka med vaniljsås, och det var allmänt supertrevligt.




















Nåväl, när det var dags att åka hem ville Leo stanna, så det gjorde han, och han och Maja sover i hennes rum. Elin sover bredvid mig! :)
Sen har det ju varit lite blogg-kommentars-fail, men det tar vi en annan gång.

För övrigt, det var ju melodifestival i kväll, och som vanligt var det ju en massa folk man känner med.
Låtarna var väl.... sådär.... Fast Dolph var grym! Sjukt lik Buzz Lightyear! Haha!

Oh well, i morgon är en ny dag, en sån dag då man tvättar allt man hade på sig när man grillade, eftersom det luktar skogsmulle om allt nu.

PussKram

2 kommentarer:

Ida sa...

Fan just det jag skulle ju tvätta håret innan imorgon! Måhh...Tur att jag inte fastnade på nån bild, har inte varit nån top model idag direkt! ^^ Japp, sjuka diskussioner i min blogg, och jag skrev ett kort inlägg om det. Ska bli kul att se responsen på det imorgon.. not! ^^ Puss & tack för idag!

Anonym sa...

Kanontack för en trevlig eftermiddag...(utan övervakning) =) kommer med mer ved, bara säga till;-)