fredag 4 september 2009

Långfika

Vaknade med huvudvärk idag (igen). Ni som känner mig vet ju att det är lite av mitt signum.
Tiger Woods spelar golf, Foppa är hockeykille, jag har ont i huvet. Well, kanske inte enbart, men ändå...
Gick hur som helst upp en stund senare, något motvilligt.
Duscha hjälper ofta, framför allt mot stel nacke och rygg. Frukost är oxå bra.

Sen har vi städat, för att lixom göra klart överallt. Är vi klara? Nope.
Lite grejer upp på vinden blev det, och allmänt fixande, och tvättande.

Sen kom Maria på fika, och hade med sig hembakta Leila-bullar, som verkligen var hur goda som helst. Passade på att provköra hennes nya bil oxå, en Volvo C30 1,8e. Rar, var ordet!
Sen kom Niclas och Angelica förbi för at lämna några konsoller de köpt åt oss på IKEA, hygglo, ba!
Angelica var jättesnoffsig!
De fikade oxå, fast bullarna var redan slut. Niclas kompenserade med Dumle. Ett gäng!
När alla hade dragit hem till sig var klocn helt plötsligt nästan 18.00! WTF!

Jag var tvungen att åka och lämna tillbaka släpet, och passade på att hämta ut två paket, och handla grönsaker till middagen. Sagt och gjort.
Kommer hem, och öppnar paketet med färsk lax, för att börja fixa maten.
Inte så färsk, visade det sig...
Buä! Fy för satan va illa den luktade! Kul, det var ju lixom en halv himla fisk!
Antiklimax AB.

Sååå.... Istället blev det middag från Elefanten. Gott och så, en smula dyrt kanske.
Irriterande nog kunde tjejen som tog beställningen inte ge besked om hur lång tid det skulle ta!
"Nja, minst en timme, eller, ja, 45 minuter. Minst. Kanske mer än en timme! Jag vet inte!"
Mongo!

När jag kommer dit 45 minuter senare är maten klar och väntar i påsen på disken. Måh!
Gott var det iaf! Nu, vika tvätt och dra igång en film!
Puss!

1 kommentar:

Ida sa...

Uhh, lämnade ni tillbaka fisken då? Det var väl den från Ica? Buu!

Haha, du skulle hört igår när jag ringde och beställde från Krova åt mig & Bea. Tror jag fick förklara åtta gånger vilken rätt Bea skulle ha. Wokade grönsaker i kokosmjölk och gröncurry. Det var tydligen VÄLDIGT svårt att förstå. Mwahaha. Sen tog det en halvtimme på plats ändå, fast vi hade ringt innan.