tisdag 25 augusti 2009

Vad man hinner göra en måndag fast man har migrän.

Ja, det var precis så, migrän hela dagen, fast ganska mild.
Tror dock att vanliga dödliga, typ såna som inte är vana vid huvudvärk/migrän skulle förmodligen vilja lägga sig ner och dö, om de fick den graden av huvudvärk.
Inte jag, jag är ju jättetuff, och framför allt van.

Vaknade, och insåg genast mitt misstag. Maja kom in till mig, och fick se på film, och E somnade om i Majas säng. Hönt, som Maja säger. Sche-ljud är inte riktigt mid matchen alltid.

Hur som, kom igång så småningom, och lyckades tapetsera i köket, runt nya fönstret.
Håkan skulle komma och skjuta dit foder senare på dagen.
Spacklade under fönstrena i matrummet. Flyttade timern i tvättstugan, för foderna, och målade lite under. Passade även på att bättra på takfärgen lite här och där.

Elin gock ut och målade läkt, som alltså ska bli staketribbor. Hon är jättebra på att måla!
Insåg att jag verkligen mådde skit, så jag passade på att bli bulimiker.
Åt en macka, och gjorde mig av med den på ett mycket effekt sätt!

Inte fasen blev jag av med helveteshuvudjävlavärken för det inte!

SÅ, jag åkte till tippen med leftovers från smygar, isolering och foder och gips, postade ett paket, åkte till ÖB utan lycka, och sen till STENS. Hämtade ut födelsedagspresenstsskottkärran! Groovy! Och köpte ett par sjukt billiga moraknivar.

Just det, rensade taggbuske på tomten, alltid lika kul att få rivsår på hela kroppen.
Man kanske skulle varit naken för extra sport?

Sen, byggde jag och frun ett staket på framsidan, slog ner stolpskor med min enorma slägga, och lyckades bara träffa foten en gång, utan att den ens blev så värst blå.
Vet inte riktigt varför pappa köpte en slägga som väger mer än nåt annat i världen, den går knappt att lyfta?!
Grävde upp rötterna till två taggbuskar oxå, och sen var jag:
1. Svettig
2. Smutsig
3. Trött
4. Huvudvärkig

Inte nödvändigtvis i den ordningen.

Elin gjorde middag, varma mackor med tacoköttfärs och keso, skitgott!
Gos och mys, somna inte fullt så sent.

-----------------------------------------------

Blev väckt av en bekymrad Maja som hade kissat igenom nattblöjan, vilket var mitt fel, eftersom hon fått en liten, alltså sin gamla storlek.
Duscha med henne, smörja Xylocain på apstora myggbett på foten och sätta på lite film.
Inse att somna om är för andra.
Fast inte så farlig huvudvärk idag! Yeah!

Inga kommentarer: