fredag 21 augusti 2009

Från halvbra, till skitbra dag

Hej svejs!

Så, klockan är kvart i lördag, och jag har haft en kanon dag med min fru.
Fast, den började sådär, eftersom E mådde pyton.
Själv hade jag galen huvudvärk. Inte helt ovanligt.

Nåväl, det som händer när man mår sådär på morgonen är att man gärna ligger kvar ett tag i sängen. Perfekt, eftersom idag var dagen då Maja skulle kontrolleras i sin tre-års-halt.
Var hon verkligen tre? Klarade hon provet?

Jodå, i precis rätt tid kommer vi upp till BVC för att träffa doktor Viktoria, som egentligen är distriktssköterska, men det struntar ju Maja i.
Ny för oss, förra gången bodde vi ju i Fj-100. Jättetrevlig, dock.
Maja verkade klara alla hennes prov, vilket sannerligen inte var mycket, utan hon tog mera oss på orden. Och vi ljuger ju stenhårt! Närå...
Tydligen behöver man inte kunna räkna eller färger eller nåt när man är tre!?
Nu är ju Maja spekulant på ett nobel-pris redan nu, så hon har bara lite svårt på skillnaden på rött. :)

Efter det lysande besöket åkte vi hem, och packade väska till lill-tjejen, och snoffsade till oss själva lite. Maja kördes sedan till Moster och kusinerna i Västerås.
Numera har de även en vattenrutschkana! Plus alla andra saker man få plats med på en tomt!
Maja hade grymt kul och var lagom galen i den... :)


Lite lunch fick vi i oss där oxå, perfekt!
Maja fick stanna där och leka, och vi tänkte försöka oss på att vara vuxna!

Så vi åkte till Stockholm!
Japp.

Jag ÄLSKAR Stockholm. Men, jag hatar det som medföljer, nämligen jävla bilköer!
Vilket vi alltid lyckas pricka in. Jag är faktiskt helt galet nöjd att ha flyttat därifrån!
Återkommer nån annan gång i det ämnet, minsann.
Så, typ två och en halv timme från Västerås till city. Vilket kan verka negativt på fruar.
Japp, så är det.

Men, väl inne i stan, parkerade på vårt vanliga ställe (där det ALLTID finns plats! Helt stört, ingen verkar hitta dit!) blev det raskt bättre.

Shoppat har vi gjort:

Smink till Elin, som jag köpte för att hon tyckte det var för dyrt. Skitsnyggt ögonskuggegrej, svart/silver/grått å så. Av märket Dior.
En kaffeburk från Berry.
Pilgrimsmycke till Elin.
Tre par Jeans till mig plus en jeanskjol till Elin.
En st. kofta till Elin, inköpt på Åhléns. Petrolblå/grön, helt galet fin, faktiskt.

Tror det var allt.

Sen gick vi till DG och käkade. Bäst som vanligt!

Förrätt:
Drottningbakelse? Tror den hette det, det var typ apgod skagenröra på mörkt bröd med rökt lax virad runt. Laxen var doppad i ostkrisp, inte minst!

Huvudrätt:
Elin tog Cour de filé provencale, alltså oxfilé med råstekt potatis och vitlössmör. Gott!
Jag tog Entrecote med hemmagjorda pommes och tryffel bearnaise! Helt magiskt!

Efterrätt:
Elin tog Chokladkaka med Björnbärsklägg, och en kaffe med Baileys.
Jag tog en Lime-Cheesecake med HallonCoulis och en Latte.

Neeless to say, vi rullade typ därifrån, och servicen var som vanligt kanon!

Hemkomna, jag bytte lakan, och sen somnade Elin bums!
Så jag har duschat, och sen nu då, lite blogg och reprisen av Thomas Järvheden-programmet!
Kvällen regerade faktiskt. Kanske inte precis vad vi brukar göra en fredag, men jag fyller snart år å så... Skön känsla oxå att lägga sig i sängen och inse att vi båda saknar Maja, så henne hämtar vi i morgon hos bus-kusinerna!

Nu ska jag kolla färdigt på Järven, och sen pömsa!

Puss å kram!

Inga kommentarer: