onsdag 1 juli 2009

Varmt?

Ok. Sist hade Maja somnat i en kundvagn.

Sedan dess har nästan inget hänt. Not.

Jag har blivit av med jobbet. Halvkul, faktiskt. Hur det gick till kan jag berätta för den som vill, 
fast jag har ingen lust att skriva om det på intranätet.
Så, jag letar nytt jobb, och jag vet exakt vad jag inte vill göra, nämligen att sälja saker i en butik.
Icke, sa nicke.
Skulle helst vilja göra nåt kreativt, sjukt välbetalt, nära hemma. Inga omöjliga krav, väl?

Jag har grävt lite... Vi håller nämligen på att bygga trall! Who-hoo för den. Oväntat hinner jag nog få klart den, dessutom, mest pga att jag är hemma på dagarna.




Lite kan nog sägas vara en underdrift, tralljäveln blir 70m2, och jag har handgrävt ut tyå 30 cm, med hjälp av svågrarna Daniel och Miche. Tack grabbar, ovärdeligt!

Sen kom det grus....
8 ton. Jösses, hur tungt kan det va? Hur glad är jag att min fru är världens smartaste?
Jätte!
Vi klippte upp staketet på baksidan, och lät lastbilen backa in på tomten, för att tippa i gruset direkt i hålet, so to speak. Där slapp man köra skottkärra i ett par dagar. Bra.
Nåväl. Gruset utskottat, och tilljämnat, ögonmåttet sa att det var rakt. Jo tjena... :)

Reglat har det blivit, och tanken är att jag idag (fredag) ska börja skruva dit trallen!
Om nu bara P hade kommit och dragit el...
Men nu hör jag att det åskar, och jag är dessutom trött efter heldag i stockholm igår.
Vi får se...

Idag ska jag på intervju i Uppsala!

Inga kommentarer: