torsdag 28 maj 2009

This is my life, and I kinda like it!

Dåså, efter många om och men.

Vet knappt när jag skrev sist, men jag gör en snabb uppdatering:

Vi var på Ubbes 40-års festival. Sjukt trevligt. Har jag tagit upp tidigare.

Helgen efter var vi på Johan och Tessans bröllop. Grymt trevligt. Jag var rätt full ett tag... :)

Nu i helgen, som var en långhelg eftersom jag tog ledigt fredagen, hade vi tänkt åka och hälsa på farmor i Linköping. Det sprack pga förkylning och sånt. Känns lite onödigt att låta en 90-åring testa sitt immunförsvar i onödan, hon mår inte bara bra iaf...
So, vad göra?
Elin säger:
Nu fixar vi tvättstugan!

Och det gjorde vi! Eller iaf började, och kom rätt långt!

Rensade bort VM i junk, målat hälften av väggarna 4 gånger, de som vätter mot gatan, rivit gamla skåpet, limmat matta, målat taket tre gånger, varit på IKEA i uppsala (helt galet superjättestort!) och fått med stört mycket grejer i vår lilla bil, den stora var det hål i. Enligt Maja. Vi har köpt nya underskåp, högskåp, ny ho och sånt kul. Samma som i köket, så det kommer bli helt sjukt übersnyggt!

Vi hann oxå med att gå på Olas 40-årsfest på Aronsborg på lördagen!
Lite lam och tråkig fest.

NOT!!!!!!

Kommer dit, och det verkar helt dött! Då möter vi Jocke Ramsell och Sanna Nielsen!

Jocke, som jag inte träffat sen jagvetintenär-länge sen!
För den som inte vet pluggade vi musik ihop när seklet var ungt.

Sanna är sjukt lång. Och väldigt trevlig!

Nåja, folk droppade in, och festen tog fart.
Orkar inte riktigt gå in på allt, men trevligt var det, Ola är en superbra värd, och satte ribban rätt högt för födelsedagsfester.... :)

Och sen blev jag sjuk.

Hosta, James Earl Jones-röst, slem och sånt kul.

Fick höra från kollegorna på jobbet att svångremmarna ska dras åt!
10 tjänster bort från firman, vilket är MYCKET!! Ligger nog inte i farozonen själv, men ändå...
Tyvärr kommer ett gäng bra killar och tjejer försvinna, medans surdegarna blir kvar, som vanligt...

Positivt: Jag har fått tillbaka min bil, nu med helt avgassystem, och nymonterad dragkrok!
Mick uförde även motortvätt, helt på eget initiativ! Toppen-kille!

Nu vill jag ha middag!

Inga kommentarer: