tisdag 3 november 2009

Äntligen!

Jag förstår att ni väntat, och ÄNTLIGEN bloggar jag igen.
Inte ett dugg självgod, såklart... :)

Vad har hänt sen sist? Ingen aning, hur mycket som helst!

Jag har jobbat lite på rytmus, lika kul som alltid!

Jag gör bakgrunder åt Återskens julshow på Joar, blir mycket bra!
Dessutom har jag lyckats att få biljetter till showen, ska bli jättekul!
Jag ska gå med min "flickvän"... haha, nä vår kompis Maria som är Polis och jag ska gå.
Alla andra står ju på scen...

Jag hade tänkt att skriva av mig lite om familjen, men jag orkar inte. Blä.

Vad som dock suger häst är min säng. Inte från Hästens, utan från Ikea.
Så här: Jag och min fru kom på för inte ens två år sen att vi ville ha ställbara sängar.
Ikea erbjöd sådana, till det facila priset av 4995:- styck. Kanon, vi köpte två.
Eftersom vi är två, duh!

Vad som inte är så kul är konstruktionen. Motorn som hissar upp ryggen vilar på ett litet sketet plastlock, som dessutom är så hård plast att den spricker. Och när locket spricker, då ramlar ryggen ner.
Eller; Hur man får ont i ryggen.
Ok, vad göra? Åka till Ikea med det lilla locket och kvittot.
Och de säger glatt: Ok, vi skickar ett nytt lock, eller möjligen en ny motor! Tar ca två veckor!
Icke.

6 veckor senare är vi på Ikea igen, och frågar om reservdelarna.
Svaret vi får är: Sorry, vi kan inte fixa reservdelar, ni kan få pengarna tillbaka!
Kul, eftersom sängarna har utgått, och ersatts av sämre sängar för mer pengar.

Bra.

Jättebra.

Så, ok, vi får våra 10.000 tillbaka, och måste köpa nya sängar.
Ikea? Nja, skulle inte tro det...

Vi såg reklamen Kungsängens som verkade bra, så vi åkte och tittade.
Bra, där hittade vi precis det vi ville ha, fast det kostade inte 10.000:-
Snarare 30.000:-... Perfekt, min a-kassa som inte kommit igång än!

Fortsättning lär väl följa.

Nåt kul då? Massor, men jag har iaf varit på galej med en gammal arbetskompis, Micke.
Vi var på börsen och såg Lars vegas trio. Grymt!


















Puss å godnatt.

1 kommentar:

Ida sa...

Fantabulous!
Snart ska ni nog få era sköna supersängar... : ) Helt gratis - nja.