torsdag 8 oktober 2009

Torsdag, en helt vanlig sådan.

Och då, förstår ni, går man upp, efter att man vaknat av en stortå i örat.
Maja förvisade sin mor från sängen nångång på morgonkvisten, mor fick inta Majas säng.
Jag var inte långt ifrån att lägga mig i soffan.
Konstigt att en så liten människa kan ta så sjukt stor plats.

Vi har en plan, efter att ha sett en husannons från Danderyd: ut med 2 st 90cm sängar, in med två st 140cm breda sängar! Problem: för litet hus, för lite pengar.

Nåja, tillbaka till dagen!
Jag lämnade Maja på dagis. Märkligt, så fort man klätt på ungen ska de vara inne, har man INTE gjort det ska de ut på en gång... Murphys lag?

Hämtade upp min snygga fru, och vi gav oss av mot V-ås.
Först Hälla, och lite nya kläder till Maja. Tights, tröjor och vantar, blev det.
Fru E hittade "showklänningar". Konstigt... :)

Sen, Ikea, och köpa det sista (?) till tvättstugan. Skåpluckor, handtag, och två lampor.
Glömde nästan gångjärn till dörrarna, men räddade upp det.
Glömde dock hyllplan, men det är lugnt.

Sen, in till stan, för att E skulle prova jeans, och hälsa på bästa Hanna, som börjat jobba på Espresso House vid skrapan, typ. Lite fika, och Hanna verkade duktig, nybörjar-Barista som hon är.

Eftersom vi var tvugna att åka ut till Annie för en grej, så blev vi lite sena. Ida var hygglig nog att hämta lill-skruttan på dagis.
Micke hade lånebil, en BMW 5-nånting diesel. Fin! Sån skulle jag kunna stå ut med...!

Sen hem, och lite mellis.

Sen somnade jag... hrm...

Nåja, Elin och Ida drog på kör, och jag och Maja fick myskväll.
Nu försöker hon somna (nåja) i vår säng. Får väl lyfta över henne innan Mamma kommer hem... :)

Inga kommentarer: