tisdag 1 september 2009

Dagens fynd på IKEA

Idag tisdag, insåg vi att det var lite smågrejer att fixa hemma, plus att vi inte alls kommit i ordning efter vår bejublade kräftskiva.
Så, efter en fantastisk lunch på Kungsbacken (lax till E och CevaPici? till mig), och Maja-hämtning åkte vi till Hälla för lite shopping.

Först in på Dressmann, där jag hittade ett par jättesnygga jeans, och E hittade en svart, rutig skjorta. 40% på allt, dessutom. Sweet.

Sen, in på Kapp-Ahl, för att köpa...Jeans....
Så här: När jag var på Maxi i lördags och handlade fastnade jag i en kyldisk, och rev sönder mina brallor. Detta pga att nån kund som kört in med kundvagnen i kyldisken, och inte sagt till personalen att den var trasig och MYCKET vass. Hygglo.
Jag blev skitsur, och pratade med personalen. De sa att Peter (Borg) ringer dig och löser det här.
Vilket han oxå gjorde, all heder till dom. Men, vid närmare eftertanke insåg jag och Elin att tänk om Maja varit med och gått in där? I hennes ansiktshöjd? Damn! Ärr och elände.

Iaf. Maxi ersatte mig för byxorna, så jag köpte ett par likadana, sköna och snygga.

Sen Lindex, Elin hittade en kofta som var fin, och lite kläder till Maja.

Sen, Ikea, och middag på deras restaurang. Gott, billigt, och sen finns ju lekrum där!
Där hittade vi oxå dagens fynd!
Jag gick in och skulle hjälpa Maja med tv-spel, och inser att det luktar, well, obehagligt.
På golvet ligger en utsmetat bajskorv, blandat med leksak! Fräscht... NOT!
På riktigt, vilket barn bajsar på golvet utan att säga till?
Eller, vilken förälder tar inte hand om en sån grej om man märker det?
Eller, vilken förälder märker INTE att ungen bajsar? WTF?

Nåja, jag sa till personalen, och Samhall var där med glad (nåja) uppsyn.

Sen handlade vi iaf lite smågrejer, bl.a. ett skrivbord till Elin att ha som sybord.
Och så blev det ett sånt långt jobbigt inlägg...

Hur som, kvällen slutade med ta hand om kläder och Shubbidobido Dance!
Grymt!

Inga kommentarer: