torsdag 13 augusti 2009

Torsdag, och ingen kör?

Vaknade när klockan ringde i morse!
Jag har helt slutat höra min gamla klockradio, som jag på riktigt haft i nästan 20 år!
Och den ser rätt modern ut fortfarande! Men, knapparna är inte vad de varit så idag slog jag till!
En ny klockradio från Philips! Ta-da!

Anyway, det där med att vakna går inte bara lätt, vi alla är galet trötta på morgnarna.
Men upp kom vi, och körde Maja till dagis. Sen åkte vi till tippen med skräp, som aldrig tycks ta slut.
Sen handla på Coop (crappy store) och panta flaskor.

Sen åkte vi upp till Isebys, där Elin lånade lite kläder.
Sen fixa lite hemma, och Elin lagade fantastiskt god lunch, Viltskavsgryta med pasta.
Vi har oxå varit på Stens och köte lite mer virke, eftersom det är så kul att måla.

Hämtade Maja på dagis, och hon HADE sovit idag! Bravo!

Mer då? Jo, min studiodator blev klar, eller inga fel påträffades, det är förmodligen en taskig hårddisk som spökar. Har ju nämligen 4 st i den datorn.

Så, jag åkte till Stockholm för att hämta den. Elin och Maja följde med.
Planen var att släppa dem i Barkarby för lite shopping medans jag besökte gamla jobbet.
Den planen grusades lite av att Maja kom på "jag måste bajsa nuuuuuuuu!"
Så, vi svängde in på Ikea barkarby för toabesök. Inte kom det nåt, inte.
Däremot ville hon ju leka när vi ändå var där...! Bajsade gjorde hon dock, men i blöja. Bu.

Hur som helst, nån timme senare kom jag äntligen iväg till Maco, ungefär samtidigt som det började regna friskt.
Fick min dator, köpte en hårddisk väldigt billigt, snackade skit med gamla arbetskamrater.
Min gamla chef visade sig oxå, han såg väldigt nervös ut när vi träffades. Hm.

Nåja. Jag åkte tillbaka till outleten för att plocka upp familjen.
Satan i helvete vad det regnade då! Alltså, regn är ett milt ord. Droppar stora som tennisbollar, hagel stora som ärtor, och på riktigt, lite läskigt. Ida hade gått sönder.
I en lång nerförsbacke, precis utanför tensta/rinkeby var det typ 10cm vatten på vägen. I backen! WTF!
I dalen, precis innan det blir uppför igen var det, well, mycket vatten. Tur att man inte blev stående där, då hade man blivit blöt om fötterna, även sittande i bilen!

Nu orkar jag inte skriva mer, men datorn är hemma, och i morgon kommer Magnus och sjunger lite! Ska bli kul!

1 kommentar:

Ida sa...

Usch, jag som tyckte det regnade mycket här hemma! ^^