onsdag 26 augusti 2009

Pizza

Planerna inför dagen:

Vakna i tid, vänta in Peter som skulle komma kl. nio.
Nja, sådär halvsju kom ett SMS som sa att han inte kunde komma före tolv.
Nåväl, då kunde man ju somna om lite.

Vi gick upp, och fick iväg Maja till dagis. Jag hade förjävla ont i skallen.
Tänkte att, om man åker hem och vilar lite....
Sagt och gjort, vilade, tapetserade och fixade lite.
Insåg att det var migrän. Blev INTE bättre.

Hur som helst. Peter kom typ halv ett, och fixade spotarna i matrummet, blev helt galet snyggt!
Jag hittade en braskamin i stockholm, som dessutom var halvapriset-märkt just nu!
Ringa och boka!
Så, vi hämtade Maja på dagis, sa hej till Madde (hej Madde!) och åkte och käkade lite lunch.
Jag åt Pizza, och skyller på migränen, som faktiskt blev bättre av denna ädla kost.
Elin åt Kyckling Special, som badade i sås. Kläggigt värre.

VI hämtade upp Moster Ida, och drog till barkarby, där kaminen fanns.
Slank in på Mio och Electrolux Store oxå, fy tusan vad man kan bränna pengar på båda ställena!

Nåväl, efter hemkomsten har middag intagits, korv & makaroner, och vi har fått besök av Håkan som sköt fast foder runt fönstrena, och en annan bekant som försåg oss med drickbart.

Jag fick dessutom en låda med trumljud till studion, som får mig en smula upphetsad, nördig som jag är! Nu, lite CSI och snart somna!
I morgon montera gardinstänger igen, och fixa inför helgens fecke!

Inga kommentarer: