söndag 2 augusti 2009

4-års kalas och takbygge

Å då ba, helt oväntat blev det sommar igen!
Hur gött som helst!

Så, jag klev upp, åt lite frukost, och satte igång med taket till uteplatsen!
Vi handlade såna plastskivor på byggmax häromdan, men precis som jag skulle till att börja sätta upp dom då började det oväntat att ösregna.

Och igår då, hela dagen skulle det vara som och 22 grader typ, men det var ju ren lögn.
Si så där jättemycket regn kom det. Vilket iofs inte hindrade oss från att grilla i Annelies och Mickes sällskap, och tre tokiga barn, som lever rövare.

Any way, takbygge!

Aldrig förut har jag sågat i såna plastbitar, superläskigt, och inte alls svårt att få dem att spricka. Elin var väl något bekymmrad över mitt ordval vissa gånger...
Nåja, sågade och skruvade gjorde jag, och det blev rent av rätt bra!

Eller, det jag egentligen menar:

I rule! Ha! In your face, Ernst Gardinstång!

Så.

Dessutom har dagen bjudit på sofförhandling, EFTER gårdagens soffkörning, Leos 4-årskalas med massor av lek, och jobbiga barn som sparkar upp fotbollar på folks balkonger, och kycklingröremiddag med Ida på besök. Plus lite Dreamgirls.
Och i morgon kommer el-peter!

God natt!

Inga kommentarer: