torsdag 23 april 2009

Tre i rad

Så sitter vi på jobbet, eftersom jag inte stod ut med min förra plats.
På min vänstra sida sitter Olof, trevlig kille, lite nördig, men vem är inte det på ett eller annat sätt.
På min högra sida sitter Oskar, ung kille med klara strebertendenser, han är på tok för duktig och ambitiös för Maco.
Vi blir mer än en gång om dagen tvungna att böja oss ner under våra skrivbordsskärmar för att inte visa kollegan att vi skrattar åt hans tendenser och beteenden. Sorgligt, men sant.

Anyway.

Idag var det sjukt varmt när jag kom till jobbet. Kändes som dagen efter i en hytt på Birka. Blä.
Det visade sig att vårt aggregat för friskluft var igenkläggat.
Nu har vi magiskt nog friskluft. Dagge stod på stege med dammsugare. Bra jobbat!

Igår hämtade jag Maja lite tidigare, och vi grävde lite hemma i solen.
Eller, jag grävde, och Maja skottade tillbaka, och var rädd för daggmaskar.
Åke och Marianne kom förbi pratade en stund.................. en stund till..........................
och bjöd Maja på glass.
De är för rara...
Sen kom Jones och Helena efter en märklig vaccinationsupplevelse, och stannade på lite korv m bröd.
Fasen, nu får våren komma på riktigt!
Jag vill bygga allt som går! Och behöver hjälp, så det är bäst att jag inte frågar med för kort varsel.... ;)


1 kommentar:

Anonym sa...

Jag tycker det är självklart med minst 3 månaders framförhållning!

/J