fredag 27 mars 2009

Bloggflytt och akutmottagning

Bloggen är död, leve bloggen!

Eftersom min kära fru skaffat en egen blogg, beslutade jag att lägga ner den gamla bloggen, och starta denna nya, fina blogg. Jag tog med mig alla inlägg i flytten, dock.... :)

Tanken är att vädra lite vad jag tycker och tänker, och snacka skit mest allmänt.
Oh well...

Dagen började sådär, faktiskt redan igår.

Maja klagade att hon hade ont vid örat när hon skulle sova, men somnade iaf.
Sen kom gnäll och elände under natten.
Vid ett-tiden vaknade hon och grät, och sa att hon hade ont.
Jag tittade och kände efter lite, och upptäckte en rätt så hård knöl på hennes hals, precis under vänstra örat! Den var uppenbarligen VÄLDIGT öm.

Ringde såklart sukvårdsupplysningen direkt på morgonen, som tyckte vi skulle åka till akuten, just in case.
Väl där får man...








Vänta.









och vänta...
















och, ja just det! VÄNTA!!!


Precis vad en 2,5-åring vill. Som tur är var de rätt så värförsedda på leksaker.
Blodprov på Maja, inte såååå poppis. Hon späde sig så att blodet slutade rinna!
Det är ju fantastiskt! Tänk om man kunde göra så när man gör illa sig?!

Sen, efter mycket om och men, kom doktorn, som hette Kostas, och hade ett långt, svårt Grekiskt efternamn. Omöjligt att komma ihåg.

Han började så smått undersöka Maja, som svarade med att få panik.
Han pratade väl inte bäst svenska, och tyckte det hela var rätt jobbigt...

Till slut kom vi hem, efter att mamma var tvungen att komma och hjälpa till.
Maja har förmodligen en infektion, lite öroninflammation, och en lymfkörtel som är förstorad.
Tror jag.... Läkare pratar inte direkt svensson-svenska.

Maja tittar på Toy Story och äter riskaka.
I soffan, hemma. Bra!

Inga kommentarer: